2016. január 27., szerda

SzóFogadó - Hála és Hatalom


Sziasztok! Ma újra hoztunk két szót, hihetetlen de már a H-nál járunk... Bandita feladata a HÁLA volt, nekem a HATALOM-mal kellett megbirkóznom. Nézzük mire jutottunk! Szokásunkhoz híven Bandita kezd:


Szilvi legutóbbi feladványa számomra a HÁLA fogalma volt, és magam is meglepődtem, hogy mennyire hálás feladatnak bizonyult ezzel a fogalommal dolgozni! :)

Először is mélyen elgondolkodtam azon, vajon a HÁLA és a KÖSZÖNET kifejezés között érzek-e bármi különbséget, és némi tanakodást követően oda jutottam, hogy igen, a két fogalom némiképp mást jelent számomra.

A HÁLA szerintem a köszönetnyilvánítás magasabb dimenziója. Gyakorta köszönök meg dolgokat másoknak, és őszintén teszem, mégis többnyire automatikusan. Valaki átadja a helyét a buszon, előreenged a pláza bejáratánál, karácsonyra Hello Kitty-párnát kapok ajándékba, stb. és én belém rögzült reflexként megköszönöm, mert ezt tanultam, így illik.

Érdekes, hogy az életem nyilvánvaló, létezésemtől FÜGGŐ dolgaimért nem mondtam köszönetet soha, részben azért, mert hát kinek is köszönhetném meg, hogy a világra gondolt engem, másrészről bevallom, legtöbbször abban a téveszmében élek, hogy az életem során kapott/szerzett/létező javak ÁLTALAM vannak, most akkor magamnak mondjak hálát?

Szépen leültem hát és listába szedtem, hogy milyen anyagi és lelki javakkal rendelkezem, és melyik milyen úton lett az enyém. A gondolatmenet összegzése megdöbbentett.
Az összes jó dolog az életem során furcsa véletlenek egymásba kapcsolódásának az eredménye. Az egyetlen, ami közös bennük, hogy az enyémek ezek a dolgok….olykor történetek, barátok…szerelem…blog….egy rakás csodálatos macska, és még sorolhatnám.

Mire idáig eljutottam, megszületett bennem a HÁLA tétova érzése, mert ez a sok apró és nagy gyönyörűség az, amiből a mindennapjaim lesznek, ezektől pedig boldog vagyok. Még nem tudom pontosan, kinek, de hálás vagyok mindazért, amim van, és ami lesz. Az életemért-és ebben minden benne van.

A manikűr az életért érzett hála kifejeződése. Egy ősi, egyetemes szimbólumot, az Életfát terveztem körömre vinni egy meglepő tetoválásról készített fotó alapján, amit ezúttal nem fogok megosztani veletek! :D
Ehelyett inkább meséljen ez a kép és alatta a link az Életfa szimbolikájáról, hiszen alapvetően ez inspirált a motívum elkészítésére.





HATALOM


Általában a szöveggel kezdek én is, de úgy érzem a hatalomról alkotott fogalmaim annyira "belefogalmazódtak" a manikűrbe, hogy szavakra már szinte nincs is szükség, de azért mégis írok néhány sort, hisz ez is a játék része.

A SzóFogadó egy olyan játék ami óhatatlanul kihozza az emberből az önvizságlatot és az ezzel járó lelkizést, de ez most olyan mélységekbe vezetne, amilyen szintű kitárulkozásra még nem állok készen. 

Tehát ez a mani most nem rólam szól, hanem magáról a fogalomról. 

A hatalom lényegében a képesség az akarat másokra való rákényszerítésére különféle eszközökkel. Több úton csatornázódik felénk. 

A wikipédia hosszan tárgyalja a hatalom eszközeit, pénz, vallás, előjogok, hadsereg, törvénykezés, szép sorban jelennek meg a körmeimen. 

A hüvelykujj a pénz - gondolom a dollár jelek elég árulkodóak :)

A mutató ujjam egy reverenda, kereszttel, ami az egyházat szimbolizálja, a középső ujjamon egy királyi palást és arannyal a koronaékszerek színére utaló arany található, ez a veleszületett előjogokra utal, a gyűrűsujjamra került a katonaság a terepmintával ami az akarat erőszakos érvényesítését szimbolizálja, a kisujjamat pedig a szürke eminenciásoknak szenteltem, akik gondoskodnak róla, hogy hülyének érezzük magunkat a törvények útvesztőjében, ők a lassú víz partot mos módszerével hatnak ránk... :))) Egy közös bennük, a kiszolgáltatottság amit velük szemben érzel... kivéve akkor, ha te vagy a pénzember, a prédikátor, a király, a harcos, vagy a rafinált ügyvéd... ezesetben viszont add meg légyszi a telefonszámod!!!! :)))


Bandita a fotó láttán azt kérdezte, ha hat ujjam lenne, arra mit festettem volna? Hát persze, hogy komolyan vettem a feladatot, sőt tovább is gondoltam... idézem a levelezésünket:


Én is kérdezek: Ti miket festettetek volna?


Üdv:

Bandita és Szilvi

2 megjegyzés:

  1. Nagyon kreatívak vagytok! A hála témára én is hasonlókat gondoltam volna, bár az életfát tuti nem, szóval a hála azt jelenti, hogy örülök annak, amim van? Akkor is hálás szoktam lenni valakinek, nemcsak úgy az univerzumnak, amikor valaki tényleg megtesz értem valamit önzetlenül, ami neki erőfeszítés. Nemám csak előreenged, mert abban mi az igazi jótett, semmi igazából, csak figyelmesség.
    Hm, Szilvi, a hatalom akkor rossz és gonosz dolog? Sajnos tényleg inkább rosszra, kényszerítésre, más ellen használják, de alapgondolat, ha tisztességesen működnének a dolgok, akkor az lenne, hogy a pénzt nem elvesszük mástól, a hit ad és szintén nem elvesz meg paráztat a pokollal, a királynak is jóra kellene használni a hatalmát, a katonaságnak védenie kellene, a törvényeknek úgyszintén. A terepmintás köröm különösen tetszik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy így látod! :)
      Igen, egyetértek, a gesztust megköszönjük, mert jólesik, hálát pedig komolyabb dologért mondunk. Érdekes, a hatalom-üggyel kapcsolatban teljesen negatív tapasztalataim vannak, többnyire azzal kapcsolatban, ahogyan a hatalommal visszaélnek és elnyomás eszközét kreálnak belőle.

      Törlés