2015. február 23., hétfő

#Nailthattechnique - 4. Reverse Stamping


Ma valami olyat mutatok, amit a közeljövőben biztosan nem fogok :)

A Reverse Stamping technikáról több tutorial video is fenn van a youtube-on. Ezek vágva és gyorsítva vannak, így az ember hajlamos azt hinni, hogy ez nem is olyan nehéz feladat... pedig igenis nehéz. Számos hibalehetőség van benne, amiket én a lenti manimban gyakorlatilag mind el is követtem. 

Több változat is kering a neten, az egyik az, amikor egy "bugyi"-n készítjük el a matricánkat, a másik, amikor magán a nyomdapárnán várjuk meg, míg megszáradnak a lakkok. Én utóbbit választottam.



Több kísérletem is volt a mai kihívásra, de egyik rosszabb lett, mint a másik, tulajdonképpen amit ma felteszek, az is a vállalhatatlan kategória számomra, de "minden jó valamire, ha másra nem hát elrettentő példának" felkiáltással mégis felteszem, ha már dolgoztam vele, lássátok, okuljatok belőle!

Nézzük hány ponton futhat zátonyra egy csodás Revers Stamping manikűr megvalósítása?

1/ - a kiválasztott lakk alkalmatlan a célra: 
                - mondjuk túl sűrű: ilyenkor nem tud megszáradni rendesen a több réteg miatt
                - vagy ellenkezőleg, túl híg, és elszakad miközben lehúznánk
2/ - a kifestésnél kicsúszunk a vonalból - lásd fenti kép :)
3/ - rosszul méred fel az időt, amikor már le lehet szedni a nyomdapárnáról és ragad a mintás oldal

Ha ezeken túljutunk, akkor elvileg már van egy matrica jellegű képződményünk:



Nos, amikor idáig eljutottam, már majdnem fellélegeztem. Ám ekkor szembesültem a felhelyezés tortúrájával.

Nagyjából ugyanazokkal a problémákkal szembesültem, mint a "gyári" egész körmös körömmatricák esetében:

1/ Ha vastag az anyaga, akkor nem illeszkedik jól, merev, nem fekszik fel szépen a körömre
2/ Ha lágyabb, vékonyabb, akkor szakad, gyűrődik
3/ Ha már végre fent van, akkor csúszkál, deformálódik, elmászik a minta
4/ Ha sikeresen felhelyeztük és a mintánk is ép maradt, akkor még mindig elronthatjuk a körömre szabást, a felesleges részek eltávolítását
5/ Ha a felesleges részek eltávolítását sikerrel megugrottuk, akkor még mindig feloldhatja, elmázolhatja az egészet a fedőlakk...

Nos, az én kis reverse stamping-em több sebből vérzik. Egyébként azért van arannyal körbekontúrozva, hogy eltakarjam a felhelyezéskor elszenvedett károkat :) Szörnyű, tudom... nem is hordtam :))))))))

Teljesen elcsüggedtem, talán ha több türelmem és időm lesz egyszer akkor majd megint megpróbálkozom, a negatív tapasztalatok fájdalmasak, de hasznosak :))))))))


Természetesen az, hogy nekem nem sikerült, nem jelenti azt, hogy nektek sem fog :))) Jó kézügyesség, türelem és gyakorlás-gyakorlás-gyakorlás kell csak, akkor majd menni fog!


Üdv:



8 megjegyzés:

  1. Nekem nagyon tetszik, de nem fogom megpróbálni, hacsak nincs rá fél napom :)

    VálaszTörlés
  2. Rátapintottál a lényegre, nekem is kb fél nap alatt bírt összejönni ez a mani, kb fél üveg acetonom bánja és a végére már teljesen kikészült a körömágyam is... most próbálom észhez téríteni :))))))

    VálaszTörlés
  3. Pedig tök jól néz ki.
    Én is csak nem rég fedeztem fel magamnak ezt a technikát, de nekem nagyon tetszik. Először a "matrica" lehúzása volt érdekes, mert nem akart még lejönni, ezért hagytam tovább a nyomdapárnán, hadd száradjon. Aztán nem volt vele semmi baj. Kicsit sok időbe telik, míg elkészül vele a mani, főleg a száradás meg a tisztítás miatt, de nekem ez nem probléma, jó néha elpepecselni vele. A "bugyis" verziót viszont nem szeretem, azon még egyszer sem sikerült jól a kigondolt minta.

    VálaszTörlés
  4. Jó lett ez, nekem nagyon tetszik :)

    VálaszTörlés